Jaarverslag Waterbasketbal 2021-2022

Na een seizoen waarin helemaal niets is geweest (corona) zijn wij na de zomervakantie van 2021 met frisse moed gestart in de hoop dat alles weer bijna normaal aan het worden was. Helaas niets was minder waar.

Wij hadden uit voorzorg alle datums gepland voor de toernooien en alles zo geregeld dat het allemaal conform de regelgeving zou kunnen worden gehouden. In begin januari 2022 hebben wij te horen gekregen dat de competitie in Noord en Zuid is afgelast.
Door deze mededeling konden wij in het Oosten ook niet anders. Dit was weer een teleurstelling voor de spelers.

Naar aanleiding hiervan hebben wij vanuit de Tubanten een voorstel ingediend om de competitie eventueel te verschuiven.
Naar een periode waarin de minste besmettingen zullen zijn.
Dus niet in de periode van oktober t/m april en het NK in mei/juni maar van maart t/m juni zomerpauze en dan september en het NK in oktober.
Dit voorstel is vanuit de Taakgroep ook aan andere verenigingen voorgedragen.
Nu is het wachten op de KNZB en de Taakgroep wat het daadwerkelijk gaat worden.

Op dit moment hebben wij 1 opzegging. Maar met de eventuele wijzigingen in het vooruitzicht is het afwachten of dit nog consequenties zal hebben voor onze vereniging.
Op dit moment zouden we nog steeds twee teams kunnen inschrijven.

Wel moet ik opmerken dat de afgelopen twee jaar niet bevorderlijk zijn geweest voor wie dan ook. De animo voor het trainen is bijna helemaal weg. Dus hopelijk kunnen we in de zomer onze batterij weer voor 1000% opladen en dan voluit trainen zodat we, indien de competitie verschuift, weer kunnen schitteren op de competitie toernooien maar vooral op het NK.

Groet,

Team Waterbasketbal